Ana Sayfa    İletişim
Alışveriş Ticaret Aşk Hayatı Bilgisayar İnternet Bilim Dini Konular
Edebiyat Eğitim Ekonomi Erkekler Cevaplasın Felsefe
Güncel Konular Günlük Yaşam Kızlar Cevaplasın Magazin Meslek
Mizah Moda Giyim Müzik Okul Oyun
Seçim SeninFikrin.com Sinema Siyaset Spor
Teknoloji Toplum Turizm Gezi TV Dizi Yiyecek İçecek
Ünlü Bay Ünlü Bayan İsim Lakap Üyelere Özel İş Dünyası
En Çok Oylanan Anketler
En Az Oylanan Anketler
En Yeni Anketler

Kullanıcı Adı:
Parola:
 

 
 
Okul kategorisi anketi:
Anket başlığı
Üniversitelere türbanla girilebilmeli mi?
Evet, bu konuyu bu devirde tartışmak bile gereksiz
Hayır, çünkü kamuda giyilecek kıyafetler yasalarla belirlenmiştir
Hayır, çünkü laikliğe aykırıdır
Başörtüyle evet, ama türbanla hayır
     Sonuçlar
  Anketi oluşturan: carismacocuq Anket tarihi: 2009-09-05 01:33:18 Bu anketi sitene ekle
Buraya yorumunuzu yazabilmek için üye olmalısınız. Üye olmak için buraya tıklayınız.

Yorumlar:
Anketci kelebek... Tarih: 2011-06-28 14:58:37
bende öle sİyah çarŞaf gİyenlerİ sevmİyorum ama tülbentle bİ alakasi yok atatürkte ztn sİyah çarŞafi yasaklamiŞ

Anketci kelebek... Tarih: 2011-06-28 14:57:27
bence özgür bİ topluluk olunmali ayrica atatrk çarŞafi yasaklamiŞtir tülbentİ falan deİl ona bkilirsa bende atatürkü çk sevİorum

Anketci ece_96 Tarih: 2010-10-27 19:23:24
hayır türkiye laik bir ülke türban laikliğe aykırı bence açıklığa karışmasınlar açık olsunlar sonuçta açık olmak günah değil yeter ki pek açık giyince asıl o önemli ama beni bağlamaz

Anketci theall Tarih: 2010-05-08 17:52:09
hahahaah:)

Anketci twilight Tarih: 2010-05-05 18:19:19
prenses akp hükümetinin saçma açılımları ile laiklii zedeleyecek bir olayı aynı anda kullanmana çok güldm hala gülüom:):)

Anketci arse_prenses@hotmail.com Tarih: 2010-03-25 09:29:01
yaa laik bir devlet sadece türbanlı olarak bir yere girilmemekle olmaz madem türkiye laik bir devlet ozaman herkese hakkını verip demokrasiye uysun bu ülkede herkes eşit herkesin din ve vicdan özgürlüğü var nasılki kürt açılımı yapıp onlrı sınır dışı etmiyorlarsa o zaman bizde türbanlşı olarak istediğimiz yere gireriz ha bu arada atatürk asla vatan hainlerine hiçbirzaman ne bir şans verdi ne de kimsenin kanını yerde koydu belki o yasasydı bugün türk halkı olarak daha iyi yerlerde olurduk....

Anketci matematik-dehası Tarih: 2010-03-15 16:57:29
anket sonuçlarına bakın.. ona göre konuşun.


Anketci Evanescence84 Tarih: 2009-12-23 09:46:44
twilight sana katılıyorum erkeklerin kadınlar hamamanıa girmesi kadar mantıksız

Anketci Evanescence84 Tarih: 2009-12-23 09:43:05
atatürk türbani yasaklamaiŞtir! kesİnllİkle yasaklanmali mavİleopar sana katiliyorum 9-8 yaŞindakİ çocuklar bİle türban takiyo ve çok saçma bİŞey hem ataürk olmasatdi sİz burda olmyacaktiniz ya ölürdünüz yada osmanli devletİnde ezİkkkkk kalirdinzz kesİnllİkle yasaklanmali sonuna kadar varim!

Anketci theall Tarih: 2009-11-19 11:45:36
valla doğru mavileopar haklısın ama iştee...

Anketci MaviLeopar Tarih: 2009-11-17 22:01:37
atatürk ün kurdugu laik ülkede yaşıyoruz bugün okula girerler yarında meclise bazen sokakta görüyorum 8-9 yaşındaki kıza bile başörtü taktırmışlar yazıkya bu kadarda cahil olmayın

Anketci theall Tarih: 2009-10-07 11:49:26
kesinlikle hayırr üniv.bir devlet kurumu ve laik yapıyı zedeleyen bir durum bu bir an korktum türbanla girilirse diye ama sonunda reddedildii, bunu ortaya atanlar utansın

Anketci twilight Tarih: 2009-10-02 20:20:35
türbanla üniversiteye girilmesi
erkeklerin kadın hamamına girmesi kadar saçma:)


Anketci hiç_biri Tarih: 2009-09-22 01:48:43
şunlarıda sölemek istedim kapalı biri değilim benim istediğim özgürlük yani kişilerin başkalarına zarar vermeden istedikleri gibi yaşamaları fakat başkalarının davranışlarına karışmadan etkilemeden empoze etmedenn herkes ,merak eden dinini kitabından öğrenir neyin dogru nyn yanlış olduğunu araştırır ve isterse uyar isterse uymaz şu yasak bu yasak diye ortalarda dolaşılmaz ozamanda millet şeriattan korkar tabi sogurmayın insanları dinden!!

Anketci hiç_biri Tarih: 2009-09-22 01:40:01
''dİn üzerinden siyaset yapan zihniyetten nefret ediyorum''üniversteye mini eteğimle girebiliyosam ve kimsenin görüşünü etkilemeye çalışmıyosam onlarda kimsenin görüşünü etkilemeden bunu üstüne basa basa diyorum ,taksınlar ama şunu unutmasınlar asıl amacın eğitim oldugunu, dinini herkes okul dışında sürdürür kimse kimseye yasak koyamaz yok erkeklerle konusma günah bilmem ne gibi anlayan anladı..

Anketci rock_emreaydın Tarih: 2009-09-19 22:32:12
işte bende onu söylüyorum.bu gün türbana izin veren türbanı,çarşafı zorunlu hale de getirir yönetimide teokrasi de yapar.ayrıca bunların amacı bizi şeriatla yönetilen bir ülke yapmak.neden açıklık zorunlu olsun ki...ama türban girerse türbanda zorunlu olur çarşaf da...sana türk solu gazetesini öneriyorum canım bir göz at oraya...

Anketci axi-26 Tarih: 2009-09-19 17:53:07
bu arada iranın yönetim biçimi teokrasi bizim ki demokrasi.demokrasi de herkes istediğini yapmakta özgür.iranda ise özgür değil herkes kapanmak zorunda çünkü yönetim biçimleri bunu emrediyo

Anketci axi-26 Tarih: 2009-09-19 17:46:04
bence öyle bişi olmaz canım.şimdi üniversitelere açık giriliyor ama açıklık zorunlu mu değil.o zaman serbest olunca da türban zorunlu olmaz

Anketci axi-26 Tarih: 2009-09-19 17:45:59
bence öyle bişi olmaz canım.şimdi üniversitelere açık giriliyor ama açıklık zorunlu mu değil.o zaman serbest olunca da türban zorunlu olmaz

Anketci rock_emreaydın Tarih: 2009-09-19 17:32:10
nur bence yanlış düşünüyorsun.(tabi düşüncene karışamamda yinede açıklamak istiyorum)eğer türbanla üniversiteye girilebilirse ondan sonra türban takmak zorunlu olucak,ondan sonra çarsaf serbest olucak,ondan sonra çarşaf zorunlu hale gelicek.yakınımızda iyi bir örnek var iran.iran gibi mi olmak istiyosunuz??eğer türbanla okula girilebilirse ondan sonra merak etmeyin türbanla okula gidemiceksiniz çünkü okula gidemiceksiniz.yine örnek:iran.

Anketci axi-26 Tarih: 2009-09-19 16:37:40
bir de başörtüsü ve türban aynı şey hiçbir farkı yok bence.4. şıkkı bu yüzden saçma buluyorum.başörtüsüyle giren türbanla girmiştir zaten.bence girilebilsin

Anketci axi-26 Tarih: 2009-09-19 16:36:03
evet aklan sana son derecede katılıyorum.
bence girilebilmeli ki okula biz birşeyler öğrenmek için gidiyoruz zaten okullar da bu nedenle kurulmuş.biz başörtülü girsek de öğreniriz bikinili girsek de öğreniriz bu birşey değiştirmez.kapalı olanlar da türk değil mi?onlar da türk vatandaşı onlar da müslüman.kapananlar sadece allah için kapatıyor.bu yüzden hiçkimse buna karışamaz


Anketci rock_emreaydın Tarih: 2009-09-19 11:45:33
vıyy....terledim ha...

Anketci aklan Tarih: 2009-09-19 10:40:46
"zaten bu mantıksız olmasaydı akp hazinenin yarısından mahrum bıraklıma cezası almazdı" demişsiniz. peki niye kapatılmadı? dava kapatma istemiyle açılmıştı.
nedenini söyleyeyim, çünkü bu karar mahkeme üyelerinin çoğunluğunun görüşüne göre alındı. millete sorsanız, %65'ten fazlası baş örtüsünün mantıklı olduğunu ve bir partinin bu yüzden kapatılamayacağını söylerdi. (baş örtüsü yasağının kalkmasını isteyen tek partinin akp olmadığını, diğer bazı partilerin de yasağın kalkmasını istediğini de unutmayalım.) burada kararı etkileyen etken mantık değil, görüştür. eğer mantık kararı etkileseydi, üyelerin bir kısmı "ceza verilsin", bir kısmı "kapatılsın" bir tanesi (mahkeme başkanı) de "ne ceza verilsin, ne de kapatılsın" diye oy vermezdi; hepsi "ceza verilsin" derdi.

atatürk zamanındaki yasak ile şimdiki yasağı karşılaştırmak yanlış. çünkü "atatürk zamanı" diye bahsettiğiniz zamanda cumhuriyet yeni kurulmuştu, ülkede cumhuriyeti yıkmak için çabalayan güçler fazlaydı ve bu güçlerin devlet binalarına alınması tehlikeliydi. her baş örtülü devleti yıkmaya çalışanlardan tabii ki değildir (benim annem de baş örtülü), ancak başka çare yoktu ve yasak bu nedenle mecburen alındı. Şimdi böyle amaçları olan kişiler çok azdır, olanların ise devlet içinde etkin olamayacağı açıktır. çünkü milletten gelen baskı bu kişileri istifa etmeye veya onların dokunulmazlıklarının kaldırılmasına zorlar. devleti yıkmaya çalışan kişilere milletin sağından da, solundan da; devrimcisinden de, muhafazakârından da; milliyetçisinden de, ulusalcısından da tepki yağar.
yukarıda söylediğimin sadece devlet kurumları için geçerli olduğunu, üniversitelerde baş örtüsünün atatürk tarafından değil, 1980 yılında yök tarafından yasaklandığını da unutmayalım.
"türbanın üniversiteye girmesi şeriat için büyük bi adım atılması anlamına gelir." fikri, belirtenin kendi görüşüdür. bana göre, giydiği kıyafetten ve dinine uymak istemesinden dolayı kimseye "şeriatçı" denemez. bu da benim fikrimdir.
"türban vs çarşaf cumhuriyet döneminde yasaklandı siz hala osmanlı dönemindesiniz ne biçim türksünüz " diyen arkadaşımıza da türklerin milattan yüzlerce yıl önce var olduklarını ve bu dönemde türkler içinde açık saçık giyinen de, çarşaf giyenlerin de olduğunu hatırlatırım. bir kişinin gerçek bir türk olabilmesi için başını açması değil, öncelikle türkçeyi doğru kullanması ve yabancı sözcüklerle bozmaması gerekir. türkçede kısaltması iki kelimenin arasında "vs" değil, "ile" sözcüğünün kullanılmasının gerektiğini de unutmaması gerekir. kimse chp, dsp gibi partilere oy veren baş örtülülerin de; akp, mhp gibi partilere oy veren mini eteklilerin de olduğunu unutmasın.


Anketci rock_emreaydın Tarih: 2009-09-18 15:43:39


Anketci twilight Tarih: 2009-09-15 19:00:13
saol emreaydın
ben aklan ın ne diceğini merak ediyom cewabım hakkında


Anketci rock_emreaydın Tarih: 2009-09-15 16:43:16
twilight a sonuna kadar katılıyorum.

Anketci twilight Tarih: 2009-09-15 16:22:58
mantıksız olmasının ilk nedeni laiklik ilkesine aykırı olması.
biz türk genci olarak laiklik de dahil atatatürkün ilkelerine uyup onları koruyoruz.
türbanın üniversiteye girmesi şeriat için büyük bi adım atılması anlamına gelir.
zaten bu mantıksız olmasaydı akp hazinenin yarısından mahrum bıraklıma cezası almazdı


Anketci kırboo Tarih: 2009-09-13 09:48:34
türban vs çarşaf cumhuriyet döneminde yasaklandı siz hala osmanlı dönemindesiniz ne biçim türksünüz

Anketci hayko.glçn Tarih: 2009-09-12 17:26:12
girilmemeli..

Anketci aklan Tarih: 2009-09-12 01:30:53
neden mantıksız olduğunu sorabilir miyim, veya neresinin mantıksız olduğunu?

Anketci twilight Tarih: 2009-09-10 22:31:28
hyrrr:) çünkü matıksız

Anketci rock_emreaydın Tarih: 2009-09-09 21:37:45
hayır, çünkü laikliğe aykırıdır.

Anketci aklan Tarih: 2009-09-05 23:42:04
kamuda giyilecek kıyafetler yasalarla belirlenmiştir. ancak yasalar değiştirilebilir ve baş örtüsü serbest bırakılabilir. baş örtüsü laikliğe değil, din karşıtı olan bir devletin görüşüne aykırıdır. eğer öyle olmuş olsaydı dindar olan kişiler devlet yöneticisi olamazdı ve bu da din ve vicdan özgürlüğüne aykırıdır.
bence; başa örtülen örtü, "baş örtüsü" ve "türban" diye ikiye ayrılmamalı. ancak bu olmayacaksa en azından baş örtüsü serbest bırakılmalıdır. dini için başını örten bir bayan için sadece baş örtüsünün serbest bırakılması yeterlidir, türban yasağı kalkmasa da olur.


  Rastgele 20 Okul anketi
2009-04-15 16:56:05  Okul kantininde en çok neyi alırsınız?
2009-09-05 01:33:18  Üniversitelere türbanla girilebilmeli mi?
2008-07-07 00:00:00  Hukuk dalında en iyi özel üniversite hangisidir?
2008-11-15 00:00:00  İzmirde hangi okul daha güzel?
2009-07-19 17:36:34  SBS puanınız?
2009-01-05 00:00:00  Kaç kere takdir aldınız?
2008-05-18 00:00:00  Elazığın en başarılı meslek lisesi hangisidir?
2009-07-28 17:14:48  Okul diyince aklınıza ne geliyor?
2008-10-21 00:00:00  Okulda en çok hangi öğretmeninizi seviyorsunuz?
2008-12-19 00:00:00  Okulunuz kaç kat?
2008-12-19 00:00:00  İngilizcen nasıl?
2009-01-03 00:00:00  Okul kurallarına uyuyor musun?
2008-06-16 00:00:00  Fırat Üniversitesi Rektörü Kim Olsun?
2011-09-07 22:29:24  İzmitteki en iyi özel okul?
2009-09-05 00:10:10  Sizce eşitağırlık seçenlerin geneli hukuk için mi seçiyor?
2007-08-24 00:00:00  Ben çok kararsızım notlarım iyi sizce meslek lisesine mi gitmeliyim düz liseye mi?
2009-01-14 00:00:00  Okulda hangi kızlar ilgi çeker?
2008-10-05 00:00:00  Öğrenim durumunuz?
2008-10-29 00:00:00  Okula niçin gidiyorsun?
2009-01-01 00:00:00  Yılbaşında sınıfta çekiliş yaptınız mı?

 
 
Seninfikrin.com oluşturulan anketlerden sorumlu değildir. Seninfikrin.com'da yer alan anketler seninfikrin.com'un görüşünü yansıtmaz. Yayında bulunan anketler ziyaretçiler tarafından oluşturulmuş anketlerdir.
Toplam Onaylanmış Anket Sayısı: 18916 Onay Bekleyen Anket Sayısı: 5438
Çevrimiçi kullanıcı:71
 
Gizlilik Politikası - Kullanım Şartları - İletişim
Copyright © 2007-2009 Seninfikrin.com / "Senin Fikrin" bir anahtar.org projesidir.